بررسی تاثیر سرعت آسیا بر توان کشی
By
سعید رحمانی، رشاد حسامی، مصطفی مالکی مقدم، صمد بنیسی
Published in
پنجمین کنفرانس مهندسی معدن
at
1393
Direct link:
http://kmpchemmat.ir/pii/252649
Abstract
تعیین توان کشی در هنگام طراحی و انتخاب آسیاها و همچنین کنترل و بهینهسازی عملکرد آنها پس از نصب حائز اهمیت است. در این پژوهش سعی بر این است که تأثیر میزان مواد در پرواز و تغییر طول بازوی گشتاور در توان کشی در آسیای آزمایشگاهی به قطر یک متر مورد مطالعه قرار گیرد. اغلب روابط ارایه شده برای محاسبهی توان کشی از رویکرد بازو-گشتاور استفاده میکنند لذا بررسی تأثیر شکل بار داخل آسیا روی این دو عامل ضروری است. در این پژوهش سعی شد که با استفاده از عکس برداری از آسیای آزمایشگاهی در سرعت و پرشدگی های مختلف، میزان بار و درصد مواد در پرواز با آنالیز تصویری محاسبه شود و همچنین با استفاده از نرمافزار Solidworks مرکز جرم بار و در نهایت طول بازوی گشتاور محاسبه گردد. بررسی ها نشان داد که در پرشدگیهای بیشتر به دلیل کاهش سهم مواد در تماس با آسیا، حداکثر بار در پرواز برای ۴۵ درصد پرشدگی در سرعت ۱۰۰ درصد سرعت بحرانی ولی برای ۱۵ درصد برشدگی در سرعت ۸۵ درصد سرعت بحرانی و همچنین حداکثر طول بازوی گشتاور برای ۱۵ درصد پرشدگی در سرعت ۴۵ درصد سرعت بحرانی و برای ۴۵ درصد پرشدگی در سرعت نزدیک ۸۰ درصد سرعت بحرانی اسیا اتفاق افتاد.
Keywords
آسیا، بازوی گشتاور، توان کشی، شکل بار
|